Sendikamızca Adalet Bakanlığı’na bağlı olarak görev yapan personellerin çalışma şartlarının iyileştirilmesi hususunda birçok çalışmalar yürütülmüş, neticesi itibariyle hazırlanan raporlar Bakanlığımıza takdim edilmiştir. Bu çalışmalar münderecatında emanet memurlarının sorunları da gündeme getirilmiş ise de, henüz bu konuda bir gelişme sağlanmadığı gözlemlenmiştir. Mevcut aksaklıkların önüne geçebilmek, çalışma barışının korunması, personel memnuniyetinin sağlanması ve haliyle iş veriminin artması amacı ile emanet memurlarımızın sorunlarını bir kez daha gündeme getirmek zarureti hâsıl olmuştur.
Öncelikle, adli emanet memurlarının görev tanımlarının bulunmadığı, bu hususun da bir takım olumsuzluklara vesile olduğu düşünülmektedir. Bu görevi yapan memurlarımız suç eşyasının naklini yapmaktan tutun da, muhafazası ve tertibi hususunda olumsuz sağlık koşullarının bulunduğu depolarda fiziki kuvvet kullanarak çalışmakta, yeri geldiğinde zabıt kâtibi görevini üstlenerek UYAP sistemi üzerinden yazışmalarda bulunmaktadır. Kaldı ki, suç eşyalarının nicelik bakımından büyüklüğü de göz önünde bulundurulduğunda gerektiğinde hammaliye görevi de yapmaktadırlar.
Yapılan bu zorlu görev esnasında kılık ve kıyafetlerinin aşınmasına rağmen giyecek yardımı yapılmadığını, maddi kıymete haiz eşyaların muhafazasını yapmalarına rağmen sorumluluk tazminatı almadıklarını da üzülerek ifade ediyoruz.
Diğer görevde bulunan personelin keşif, otopsi, haciz gibi işlemleri ifa etmeleri durumunda yol harcırahı aldıkları bilinmekte ise de, Suç Eşyası Yönetmeliğine bağlı olarak emanet eşyaların gerek imhasında gerekse farklı yer adliyelerine götürülmesi sırasında, emanet memurunun görev mahallini terk etmesi durumunda herhangi bir yolluk ve harcırah almadığı da gözden kaçan ayrı bir husustur.
Her ne kadar Bakanlığımızca zabıt kâtiplerine kademeli olarak kadro verilmek suretiyle yeşil pasaport almalarının önü açılmış olsa da, maalesef emanet memurları bu haktan faydalanamamaktadır.
Bu gerekçeler göz önünde bulundurulmak suretiyle öncelikle Adli Emanet Memurlarının;
1-Yaptıkları iş niteliği göz önünde bulundurularak ayrıntılı görev tanımlamasının yapılmasını,
2-Mevcut emanet eşyaların taşınması, istifi ve düzenlenmesi esnasında işyerinde kullandıkları kıyafetlerin hızlıca yıprandığı göz önünde bulundurularak kıyafet yardımı ve ödemesinin yapılmasını,
3-Kıymetli eşya muhafazası yapmaları hususu da dikkate alınarak buna ilişkin kendilerine sorumluluk tazminatı ödenmesi,
4-Suç Eşyası Yönetmeliğine bağlı olarak emanet eşyaların gerek imhasında gerekse farklı yer adliyelerine götürülmesi sırasında görev mahallerini terk ettikleri bilinmekle, kendilerine diğer personelde olduğu üzere yolluk ve harcırah ödemesi yapılmasına,
5-Zabıt katiplerinde olduğu üzere emanet memurlarına da kadro tahsisi yapılmak suretiyle yeşil pasaport alabilmelerinin önünün açılmasına Adalet Bakanlığı'nca karar verilmesi kaçınılmaz hale gelmiştir.
Yukarıdaki taleplerimizi içeren yazımız Adalet Bakanlığına takdim edilmiştir.